Papper (men inga mammor, höhö)

Klockan är strax efter 4 på natten och endast jag och tomten är vaken. Det känns helt motiverat att vara upp vid den här tiden eftersom jag måste packa och städa. Men jag tänker inte gå upp på vinden och börja rota i förrådet, det känns lite läskigt så här dags.

Sorterar papper också som jag hittar vartefter som jag städar, de hamnar i fyra olika högar:
1. Ta tag i snarast (helst igår)
2. Spara för att det är intressant
3. Spara för att jag måste (bankpapper, garantibevis, viktiga koder och dylikt)
4. Direkt i pappersinsamlingen

Går man igenom de här högarna igen sen om ett tag så märker man hur alla papper har halkat ner ett snäpp i "viktiga-papper-näringskedjan" och till slut återförenas de alla i pappersinsamlingen. Men eftersom jag nu med all plats i nya lägenheten kommer att ha rum för pappersinsamlingen i köket så kommer nog kännas som ett uppsving för alla papper som i vanliga fall skulle fått trängas inne på toaletten (där pappersinsamlingskassen står nu).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback