Ett ljus gick upp

Har kommit till lite nya insikter idag.

1. Megastore anställer enbart idioter med lässvårigheter
2. Entourage får aldrig ta slut. Aldrig, det är briljant
3. Jag är inte helt tappad bakom en vagn när det gäller datorer, men jag är inte så bra som jag skulle vilja vara.

1. Börjar med inkompetenta Megastore (hoppas att de googlar sig själva så att de hittar det här). Den vara som jag beställt levererades inte i tid, detta gjorde att jag ville avbeställa varan, skickade ett mail och meddelade detta. Fick ingen bekräftelse på att avbeställningen hade gått igenom så för att vara säker ringde jag till kundservice, 5 gånger utan svar!

Efter att jag hade gjort min första beställningen fick jag veta av en bekant att det var väldigt svårt att få kontakt med Megastore och han hade fått fel varor vid sin beställning, detta gjorde att jag valde att gå till Megastores egen butik på Sergels torg. Där var personalen nonchalant och kunde inte hjälpa mig, de kunde inte avbeställa eller se status på min order. "Skicka ett mail" var svaret jag fick. Nu (20 dagar efter utlovat leveransdatum) fick jag ett mail från Megastore där de meddelar att min vara kommer att levereras under dagen. Deras utbud må vara bra men ingenting kan uppväga deras usla, obefintliga service.

2. Gillar samtliga karaktärer i Entourage, gör någon någonting dumt så vägs det alltid upp av något bra i ett annat avsnitt. Nu har jag tagit Turtle till mitt hjärta också, det dröjde ända fram till avsnitt 301. Nu får de inte svika mig, jag vet att jag har säsong 4 också som väntar på mig, men sen då? Då börjar jag om igen, för så bra är det.

3. Fick min julklappshårddisk idag, äntligen! Som jag har tjatat om detta behov (snart ett år). Och jag har nog faktiskt lyckats lösa hur jag ska installera, partitionera och formatera den för att den ska funka med både Mac och PC. Jag vet hur jag ska göra, vad jag däremot inte vet är om jag verkligen bara kan partitionera upp den i 32GB stora hårddiskar, för den verkar kunna köra FAT32 på en part som är 191GB, men då försvinner mer än hälften som opartitionerat och jag kommer inte åt det utrymmet. Ni fattar vad jag menar va? Nästan där men ändå inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback