Magnifika Microplus-kannan

Min Microplus-kanna gör det igen! Den har tidigare bjudit mig på såser, kladdkaka och sylt (just det jag är 23 år och kokar min egen sylt) men nu har den gått ett steg längre. Jag älskar sticky rice, kladdigt thailändskt ris som man äter med händerna, men det tillagas inte som vanigt ris, no det ska ångkokas. Helst i en käck liten bambustrut. Alltså inget som jag har hemma. MEN! Såg att man kunde ångkoka grönsker i kannan samt koka ris också. Så vad blir det om man slår ihop de här två egenskaperna? Just det: ångkokt ris. Fantastiskt underbart gott sticky rice färdigt på 2 1/2 minut.

Jag ser framför mig hur microplus-kannan får spela huvudrollen i nästa "rädda världen-film" just därför att den klarar allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback