Släkt med Duracell-Kaninen

Först in och sist ut på kontoret, igen. Det är inget gnäll bara ett konstaterande. Aldrig mer åka sista tåget hem på vardagar, att släntra in i lägenhete strax innan midnatt on a work-night funkar inte. Nackdelen med det är ju att jag inte hinner/orkar göra matlåda. Istället för god vitlök och korianderköttfrs imorn så blir det oinspirerad risgrynsgröt till lunch.

Håll era små tassar för mig imorn när jag har viktigt kundmöte.

Förresten, helgen var jättebra. E-besök och födelsedagsfirande, yes! Och löning, min första från mitt första riktiga jobb. Sånna bra grejer gjorde helgen aktiv rakt igenom, fast mest imponerande var nog ändå mina söndagsbestyr (joho, måste få skryta eftersom jag i vanliga fall är slö på söndagarna) då jag började dagen med en tidig promenad ut till Gamla Uppsala. Tvättstuga kl 12, in med första lasset och sortera musik medan jag väntade på att det skulle bli klart. Hänga tvätt, in med tre nya maskiner, hänga mera tvätt under tiden som de låg i maskinen, hänga upp all tvätt, kila upp och duscha och sen ta bussen hem till mamma och pappa för att ta in posten. Efter det upp till Gränby Centrum, hinna med att luncha med E, shoppa skor och väska, storhandla och preciis hinna i tid med att plocka ihop tvätten innan min tvätt-tid tog slut kl 17. Och allt detta efter två dagars flitigt vin - och drinkdrickande och åkande fram och tillbaka till Stockholm.

image282

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback