Vin och räkor

Regn i torsdags så det blev inga räkor. Vi tog det på fredagen istället (Linda & Elin, hoppas att ni kan vara med nästa gång). Emely sa att hon skulle ta med sig en "hemlig gäst" men det var ändå en väldigt trevlig överraskning att se Tobbe sitta och vänta i trappan när jag slutade. Vi åkte till Malou och lämnade lite grejer innan vi begav oss upp på Skinnarviksberget (FYI, Stockholms högsta punkt). Shit vilken klättring det var, men fin utsikt så det var värt det.

Mumsade på bröd, räkor, ost, makrill, melon, jordgubbar och ostbågar. Sköljde ner alltihopa med rosé. Mattias gjorde oss sällskap efter ett tag. När det blev för kallt gick vi inom Malou, tvättade av oss fisklukten och drog vidare till Trädgården. Tobbe hade ett misson med kvällen: att supa mig under bordet. Han lyckadas. Nästan lite för bra.

Det slår aldrig fel, när jag är ute med de här två så kan jag vara säker på att det blir en bra kväll. Sjukt bra kväll. Den slutade när Emely letade efter sin väska (den låg i DJ-båset) och jag och HJ kollade på soluppgången och käkade upp de sista ostbågarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback