Lär er höger och vänster

Varje morgon när jag ska till jobbet är det trångt på gång- och cykelbanan som går till stationen. Det skulle inte vara lika trångt om det inte fanns så mycket idioter som färdas till fots. De går på fel sida (gå till vänster, cykla till höger, hört talas om det förut?) och jag önskar att jag kunde köra över fötterna på varenda en som är ivägen för mig. Men då skulle jag aldrig hinna i tid till jobbet.

Istället gör jag en väldigt snäv sväng när jag kör om ett vandrande pucko och tränger mig demonstrativt fram in framför dem. Hade ju varit bättre att säga till dem, men man vill ju inte verka grinig.

Men grinig är precis vad jag blir, kan inte vara bra att börja varje dag med en lust att köra in folks fötter i en köttkvarn.

Mmmm, hon verkar vara en mysigt, härligt positiv tjej den här Jasmine. Det är jag också, men inte på cykelbanan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback