Kärlek och hat

Skitdag.

Cykellåset hade frusit imorse så jag bröt av nyckel när jag försökte få upp det (här blev gymnasieläraren lite förvånad över hur länge jag kunde svära över det). Småsprang hela vägen till tåget (ok, gick iaf superdupersnabbt), hinner stämpla in och ska precis öppna dörren till tåget när det börjar glida ut från perrongen. Mera svordomar, slänga plånbok på marken och sparka på stople. Ruskigt charmant var jag.

Eftersom det var värdelös röd dag (den är ju värdelös eftersom jag var tvungen att jobba) så tog det en timme till nästa tåg kom.

Väl i sthlm, hittat bilen och tankat så började vi köra runt i jakt på bra gömställen. Nu har jag sett metropoler som Södertälje, Huddinge och Tyresö på nära håll. Allt var klätt i ett tjockt vitt snötäcke som gjorde att vi fick krypa fram alltså hann vi inte med allt vi skulle.

Plåster på såren när jag kom hem var synen av min drömfotölj. En orange snurrfotöl i skinn från 60-talet. Det var kärlek vi första ögonkastet och jag funderar på att sova i den inatt eftersom jag inte vill skiljas från den nu när vi äntligen funnit varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback