Pinsamt i hyllan

Återigen blir det här med pinsamma skivsamlingar aktuellt. Håller på och packar upp böcker, skivor och filmer i hyllorna. Tack vare bredbandets intåg så är det ytterst få av skivorna som är köpta på den här sidan år 2000. Det syns. Och jag skäms en hel del över några exemplar i samlingen. Men det är ju rätt kul att gå tillbaka ibland och lyssna på låtar som betyder mer minnen än kvalitét. Därför får Puff Daddy och Aqua stå kvar i hyllan så att jag kan minnas och skämmas på samma gång.

Vilken är er pinsammaste skiva/singel i samlingen?

Kommentarer
Postat av: Borgmästar'n

När jag köpte min Ejnar Westling-skiva konstaterade affärsbiträdet att "den kompletta rock n' roll-helgen är fixad". Vet egentligen inte om den är så pinsam men den imponerar nog mest på de som är födda före 1920.

2008-03-09 @ 20:02:14
Postat av: LZM

betong jungelboken kanske ;)

2008-03-10 @ 22:58:49
Postat av: Emma

Hmmm... Kanske Feven "De 10 budorden" eller Melinda "Relationsteorin"? De smäller faktiskt högre än Aqua.

Postat av: Jasmine

Borgmästarn: Jag var faktiskt tvungen att googla Ejnar Westling så han kanske inte sticker ut i hyllan på samma sätt som tex Dr Bombay eller Westlife. Men han är säkert rock n' roll!

Emma och Linda: Jag trumfar er båda därför att jag har BÅDE "Gudinnor" av Ayo (samma kille som är skyldig till "Betongdjungelboken") samt "Relationsteorin" av Melinda Wrede. Sen så toppar jag det med en Ken Ring-demo och en singel av Systrarna Graaf (och det är inte ens en av deras "kända" låtar).

2008-03-10 @ 23:35:02
URL: http://shazmine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback