Shopping shopping

Shopping hela dagen lång. Imorse klev jag upp tidigt för att hinna göra smoothies och baka scones innan mina favoritkillar kom på besök. Vi löste melodikrysset och jag fick beröm för mitt flit. Alla nöjda.

Tog en sväng förbi second hand butiken på hörnan, det blev en grön vårjacka till mig och bokhylla till lillebror. Dumpade lillbror hemma så att han kan fortsätta packa ihop sina grejer och flytta in in min gamla lägenhet. Fortsatte till Ikea med pappa. Snälla rara pappa traskade runt där inne med mig och delade min lycka när jag i fyndhörnan hittade just en sån bokhylla som jag behövde. Och klädställning som jag strax ska skruva ihop. Och mera lampor. Och galgar. Och en hink. Och...ja ni fattar, en hel massa grejer. Men bäst av allt var att vi lyckades få med oss en gul Ikea-kasse hem. Blåa kassar har ju varenda svensk ett helt gäng av hemma, men den gula kan man inte köpa. Den kan man bara råka få med sig. En raritet alltså.

Storhandlat mat också och släpade nyss in alla kassarna från dörren. Vill sova, men istället ska jag skruva klädställning och laga mat. Om det finns någon som förtjänar vin ikväll så är det jag. Kolla på melodifestival och dricka vin. Oddsen för att jag ska somna efter tre låtar är väldigt låga. Det är ju lite av årets trend för mig att sova mig igenom minst halva deltävlingen.

Kommentarer
Postat av: HELENASCITY

ha en trevlig kväll!

Postat av: jOH

Kul d ska bli att ses ikväll, å du kommer inte att sova, d kommer jag att se till;)) Ses snart!

2008-03-01 @ 18:43:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback