Brun mat is bad for you

Man ska passa sig för brun mat skriver Aftonbladet, den gör att du åldras i förtid. Ju sötare och brunare mat, dessto farligare. Här är listan på deras does and don'ts:

Det här bör du undvika

  Rostat bröd - visst händer det, rätt ofta faktiskt ifall jag inte hunnit tina brödet innan

  Knäckebröd - mmm, knäckebröd och makrill i tomatsås, äter det minst en gång i veckan

  Skorpor - väldigt sällan, har en påse som alltid har stått i skafferiet, tar aldrig slut

  Kakor - inget större fan av kakor, värre med bullar

  Mörka läskdrycker - ge mig Cola, ge mig Pepsi Max

  Mörkt öl - ibland är det tur att favoritölen är Budweiser

  Kaffe (särskilt mörkrostat) - jag visste det! kaffe är inte bra

  Kinesisk soja - haha jag har soja på ALLT

  Balsamvinäger - woka eller göra en sallad utan det går ju inte

  Rostade jordnötter - rostade eller orostade? spelar kvittaroll

  Ugnstekt kött och fisk - mest i stekpannan och det är ju ännu värre

  Ost- och mjölkrika produkter - ingen ren mjölk, men keso, brié och sånt väger upp det

  Glass - hallå! det är sommar, man kommer äta massa glass

  Babymat - yes! äntligen en grej som jag kan låta bli

  Mjölkpulver - va? klassas inte det som barnmat?

  Äggpulver - nää bara riktiga ägg

Ät det här i stället

  Körsbär - gillar inte

  Chilipeppar - inte rent, men visst blir det en del chili

  Kål och broccoli - broccoli, fast bara med soja på så det blir ju plusminusnoll

  Gurkmeja - va? det smakar ju ingenting

  Sojabönor - nix, no thanks

  Grönt te - var tionde kopp blir grön, resten är svart

  Yerbamate - har jag inte en susning om vad det är

  Rabarber - rabarber är jättegott, men äter det inte så ofta. dags för rabarberpaj alltså

  Äpple - eller varför inte en äppelpaj?

  Lök - röd, gul, vit - jag gillar alla sorter

  Citrusfrukter - självklart!

  Rödvin - det här är min räddning, alla grejer på don't-listan vägs upp av allt rödvin jag dricker


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback