Smidig som en tjuv om natten

Jag har tappat bort min nyckel till mitt förråd. Har letat efter den ett tag nu men den verkar inte komma fram. Alltså måste jag klippa låset. Ingen tragedi i sig, lite drygt men inte så farligt om man jämför med all annan jävulskap som man stöter på varje dag. Men imorgon ska jag hem till Emely efter jobbet, flyttpacka lite, sova där och sen åka till Sandhamn på lördag. Sova borta så det vore riktigt bra att ha med sig en sovsäck.

Min sovsäck ligger i förrådet. Som jag inte kommer in i. Har inga verktyg för att bryta upp låset (pappa, hjälp!). Men jag är smart. Som en smidig tjuv så löste jag det hela när jag var uppe på vinden nyss. Förrådsdörren går inte hela vägen upp till taket. Den är hög så det finns inte en chans att nå över med kanten. Försökte hoppa (hade jag varit 3 meter så hade det kanske funkat om jag hoppade) men det gick inte. Tittade snett åt vänster på en superranglig men hög trästege. Bär bort den till mitt förråd, kliver upp med rädda steg (jag är ju höjdrädd för låga höjder) och lyckas få med mig stora rivsår på armen, men viktigast av allt; jag fiskade upp sovsäcken.

Kreativ tjej eller hur?

Nu är jag redo för Sandhamn. Eller nästan iaf, måste packa klart, ladda musik och jobba lite. Imorgon fixar Malou och Anna dricka och förtäring. Såg att det ska bli 23 grader och klarblå himmel i helgen. Vi kommer inte behöva lida alltså.

Kommentarer
Postat av: Emely

Du är grymt kreativ. det gillar jag. och jag älskar dig för att du är så otroligt ödmjuk fastän du är så jävla bra! snart e de flyttöl! PUSS

2008-05-30 @ 15:18:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback