Solig helg

Attans vad skönt det har varit! Drack precis lagom mycket öl på uteserveringen på Snaps i fredags. Blev t.o.m promenad hela vägen dit från jobbet. E kom också och gjorde oss sällskap.

Slöa på balkongen hela lördagen och sen möta upp E och gå hem hit för att vaxa ben och färga håret. Jag kved en hel del av smärta men är nöjd med resultatet.

Hade inte ens hunnit in i duschen när N och L kom. Grillning nere vid ån med massa gott och vin. Det är tur att vi har tummat på att göra det här ofta i sommar för man kan väl aldrig tröttna på grillat, trevligt sällskap och kvällssol?

På söndagen låg jag och E på balkongen och sprang ner till tvättstugan med jämna mellanrum. Vi skulle åka till Stockholm på eftermiddagen för att gå på en fotoutställning, men gissa vilka som somnade i solen och missade massa tåg? Vi såklart. Men det var väldigt väldigt skönt att få vila ut. E satte sig på tåget sen och jag käkade middagspizza på bryggan tillsammans med E och L. Matade änder med resterna och sen åkte vi hem med magen full av pizza.

Bänkade mig framför del 1 av Villevalle i Söderhavet. Ren och skär njutning. Fällde några stilla tårar till avskedsscenen, myste och log åt det käcka språket och skrattade åt den präktiga humorn. Mmm, lovely. Förresten är det lite lustigt att serien heter Villervalle i Söderhavet. Han var ju aldrig någon annanstans. Det finns inga uppföljare som Villervalle i Småland, Villervalle på Mallorca, osv.

Kommentarer
Postat av: Linda

Mmm grillat varje dag tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback