Badbibeln

Ahhh, söndag! Det betyder att det finns tid för ett bad. Vill ni se hur det går till bakom kulisserna? Hur man förbereder de här sköna stunderna i badkaret som jag alltid tjatar om. Ok, here goes:

Ett: I med något lämpligt i vattnet som badbomb/badsalt/badolja/badkula, allt som börjar på bad- helt enkelt.


Idag blev det en väldoftande ros som här håller på att luckras upp


Två: Se till att ordna med lämpligt snacks, jag brukar köra på popcorn, men just nu hade jag inga hemma. Istället blev det små kycklingspett (ni som var med Hultsfred -07, första kvällen, det är sånna där som vi tjuvgrillade) i sötsur sås.


Glöm inte nackkudden, vägen till äkta badkarsnjutning


Tre: Underhållningen. När jag inte läser i badkaret brukar jag kolla på serier, allra helst Dr Quinn. Datorn ställer man in sist, se till att den inte blir blöt! Jag brukar dra för draperiet så att det skyddar datorn, men jag kan ändå se skärmen. Finns det inte möjlighet att bada med öppen dörr så skippa datorn eftersom du inte vill utsätta den för fuktighet.


Torrligg gärna badkaret innan så att du vet att stolen/pallen är är lagom hög


Fyra: Två timmar senare kryper jag upp och för att behålla värmen drar jag snabbt på mig ett par raggsockor, se upp för sånna som sticks.


Det här är par pingvinprydda, stiliga sockor från Tallin

Kommentarer
Postat av: Anonym

haha du är underbar. låter härligt känns som ja får pröva de någondag! puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback