Irriterande 1

Tanken är att det är här med människor och förteelser som jag finner irriterande kommer vara ett återkommande ämne och numreringen finns inte till för att ange vad jag finner mest irriterande, jag tar dem som de kommer, allt är lika störande.

Människor som springer till tåget när det är gott om tid till avgång
"Där kommer en tönt". Så tänker jag när jag ser folk springa längs med perrongen trots att det är flera minuter tills att tåget ska gå. Bara för att de vill ha en bra plats. Enda, ENDA tåget som det är ok att göra så till är 08:00-tåget eftersom där är platserna slut ca 10 minuter innan avgång.



Det är bara ok att springa till tåget om man kommer missa det bara för att man går i normalt tempo.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tror inte folk springer för en bättre plats(kanske nån enstaka), utan att de tror att tåget snart ska gå. Deras klocka kanske går före,(om min klocka visar, om två min går tåget kanske tågets klocka går två min före och tåget går) eller de har köat innan (typ pressbyrån) och tänker att nu har tiden rusat iväg, man kanske inte har nån klocka, eller man kanske inte är någon tidsoptimist.

2008-09-25 @ 11:00:11
Postat av: Jasmine

Oj! Hett ämne det här eller? :) Fast jag menar de människor som klart och tydligt kan se nån av alla klockor som sitter på perrongen och bara småspringer längs med tåget när det står inne på perrongen och ska gå om typ 5 minuter. De är töntar.

Postat av: Linda

hehe. ok, jag har aldrig sett nån sån.

2008-09-26 @ 10:33:05
URL: http://lindsing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback