Matlåda

Jag äter nudlar till lunch, nästan jämt faktiskt. Med lite olika tillbehör; makrill i tomatsås, smaksatt keso, soya, chilisås, avocado, ägg, majs. Det är inte så att jag blandar alla på samma gång, men ändå, i slutändan så är det ju ändå nudlar+nått tillbehör. Inte jättespännande, men enkelt och gott. Stor tonvikt läggs här vid enkelt som kriterium eftersom jag kan tillaga det på plats om det är så att jag inte har matlåda med mig.

För en utomstående kan det vara svårt att tänka sig hur det ser ut när vi äter lunch på kontoret. Det är lite grann som "Hela havet stormar". Allas maträtter bedöms, främst utifrån, doft, konsistens och utseende. Äter man inte upp så finns det oftast någon som gärna offrar sig på resterna. Fast mina nudlar är det ingen som direkt ojar sig över eller lägger märke till förutom ett medlidsamt ögnkast ibland som säger "stackars Jasmine, nudlar idag igen".

Men imorn hörrni! Då blir det fredagssmaskens med korvröra och ris. Goda starka korvar blandat med apelsin, äpple, lök, paprika och så lite lime uppepå det. Och riset är sånt där på påse, in med påsen i micron, efter två minuter så har man perfekt ris.

Förresten, det luktar sjukt gott också.


Kommentarer
Postat av: linda

jädrans den lät exotich med apelsin och äpple =)

2008-09-12 @ 13:06:16
Postat av: Jasmine

Ahh det blev smaskens, var lite orolig att det skulle bli en krock mellan kryddigt, sött och surt men det funkade fint.



Men bäst är nästan riset, man får nylagat ris till lunchen, topp topp verkligen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback