Slippa göra innan man dör

I Aftonbladet var det en artikel om en bok skriven av Richard Wilson, ”Can’t be arsed – 101 things not to do before you die”. Som en motreaktion på alla "things to do before you die-böcker". Jag gillar min sån pricka-av-lista som jag har i en bok, men det är ju skönt att se att det finns nån som pekar på att man inte ska glömma bor de små sakerna i vardagen. Dessutom ger det här mig belägg för att att inte se "Nyckeln till frihet" som alla tjatar om.


Må inte dåligt om du missar de här...


...filmerna

”Taxi driver” - Aldrig ens börjat titta på

”Singin’ in the rain” - Love, love, love! Borde kanske koppla in dvd:n och kolla på den igen.

”Casablanca” - Den står i hyllan och jag VILL se den, har inte bara haft tid eller ork eller lust än...

”Pulp fiction" - Har gett den ett antal försök, somnar alltid

”Nyckeln till frihet” - Somnade


...böckerna

”Stolthet och fördom”, Jane Austen - Läser den i parti och minut, om och om igen

”Iliaden”,Homeros - Betyder det att jag inte ska försöka läsa ut den (för hundrafemtioelfte gången)?

”Krig och fred”, Leo Tolstoj - Den var inte så bra som jag hade förväntat mig

”Klockan klämtar för dig”,Ernest Hemingway - Den här får man faktiskt inte missa

”Sagan om ringen”, J R R Tolkien - Såg filmen innan jag läst boken, alltså gillar jag filmen bättre

...skivorna

 


”Thriller”, Michael Jackson - Känner inte till någon mer låt än titelspåret

”The dark side of the moon”, Pink Floyd - Bagrundsmusik, skulle inte kunna plocka ut en enskild låt (förlåt pappa)

”Exile on Main Street”, Rolling Stones - Error

”Low”, David Bowie - Error

”Never mind the bollocks”, Sex Pistols - Error

...upplevelserna

 


Går lika bra att se på bild.
  Grand Canyon - Ska jag visst se!

  Simma med delfiner - Been there, done that, det var kul

  Fotbollsderbyt Boca Juniors–River Plate - Ähh ge mig en VM-match istället så är jag nöjd

  Thailand - Det var fint, förresten, har inte alla varit där vid det här laget?

  Flygplanssex - Den kan jag faktiskt hoppa över, finns ju så andra mycket roligare platser

Källa: ”Can’t be arsed – 101 things not to do before you die”


Kommentarer
Postat av: Linda

åå har du simmat med delfiner visste jag inte. När var det? Kort?

2008-09-22 @ 21:09:26
Postat av: Tess

Näää..alla har faktiskt inte varit i Thailand. Exempelvis undertecknad med sambo. :P o jag gillar inte att du sågar Nyckel till frihet!! Men som vi vet har jag bättre smak än dig :P

2008-09-27 @ 22:10:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback