No fuck, no ride

Slutpåskat för i år och det gick ju bra den här gången också!

I fredags åkte jag hem till mamma och pappa för att äta påskmiddag. Alltid lika kul att komma hem och bli ompysslad, lillebror var inte hemma så jag fick extra mycket kärlek och omtanke, tack tack. På lördagsmorgonen löste jag och pappa Melodikrysset innan jag åkte ner på stan. Vi sätter stor ära på att lista ut svaren redan innan programledaren har ställt frågan. Eftersom pappa är som ett vandrande musiklexikon har han ett litet försprång, därför blev det extra många poäng till mig som tog en trippelfråga på förhand.

Shopping, lunch och åhäng på stan. När jag, Tove och Abbe satt nere vid ån så såg vi det mest fantastiska raggningsförsök som jag sett; en kille kommer glidande i sin cab (en BMW M3, säger inte mig så mkt men Abbe sa att det var en sån). Stackarn la väl alla pengar på bilen för någon tröja hade han visst inte råd med. Eller så var han barbröstad bara så att vi skulle se hans tribaltatuering ordentligt, det är nog mest troligt.

Tribalkillen cruisade långsamt och mitt på gatan stannar han en tjej på cykel. Om hon blev mest imponerad av hans exponerade överkropp eller det faktum att det bak på bilen satt en cool dekal (där det stod: No fuck, no ride) är lite oklart. De står där mitt i vägen och pratar, låtsas inte om att det bildas kö bakom bilen, det är strongt grabben, strongt.

Lördagkvällen började sen hemma hos Emma med grillning och förfest. Den slutade på Flustret, kändes som jag att jag var på studiebesök i framtiden.

På söndagmorgonen tjatade jag upp Emma ur sängen så att vi kunde ut och njuta av solen. Efter max en timme på terassen dog vi och föll ner i soffan istället. Där satt jag tills det var dags att åka hem.

Hem och hem, det var ju inte så att jag hann hem till mig emellan, nää jag åkte direkt till Tyresö för att grilla hemma hos Petra. Anna var också med och vi blev bortskämda med en fantastisk middag. Skvaller och whiskey gjorde att det blev en sen kväll, men vad gör det när man är ledig på måndagen också?

Idag har jag varit i Blackeberg, promenerat och käkat med Natalie. Det var fjärde gången jag var där och ändå gick jag vilse. Att jag lär mig hitta i Blackeberg är lika troligt om att personer med någon form av personligt integritet kommer att medverka i Färjan. 

 
    

Bild 1: Estet-Tove
Bild 2: Abbemannen och Tove "Too cool for sol" nere vid Fyrisån
Bild 3: Blåsippan ute i backarna står...
Bild 4: En mulen men varm dag vid Mälaren
Bild 5: Natalie i den vildvuxna Blackebergsskogen där det är ganska lätt att tappa bort sig

Kommentarer
Postat av: linda

Mohaha killen utan tröja verkar vara en trevlig en haha

2009-04-15 @ 10:02:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback