Skriker av ilska

Jag är så arg att jag går runt här hemma och högt skriker ut alla fula ord jag kan. I en timme har jag ståptt och sorterat upp all tvätt (i princip allt jag äger eftersom jag inte kunnat tvätta på söndagar de senaste veckorna som jag brukar), slitit ur sängkläderna, samlat ihop all annan textil i hemmet, ja ni fattar.

Kommer upp till tvättstugan och ser att det sitter lappar på BÅDA tvättmaskinerna. De är trasiga. Just den här dagen när jag har åtta maskiner att ta hand om. På lapparna står att nya maskiner ska köpas in asap. Tror ni att det betyder att nya maskiner kommer vara på plats innan min tvåttid går ut? Nä det tror inte jag heller.

Tror ni att jag har några rena underkläder kvar? Nä, så är det ju inte heller.

Att tvätta är heligt för mig och nu har någon rubbat på det heligaste. Så gör man inte.

Kommentarer
Postat av: Linda

trevligt! Får göra som förr i tiden...tvätta för hand...

2009-08-23 @ 11:53:06
Postat av: Emma

Fy. Du får tvätta hos nån kompis... Nån som bor nära. Eller skuffa in all tvätt i en taxi :P

Postat av: Jasmine

Finns det inte nya maskiner på plats imorgon får jag försöka få tid hos nån annan och släpa med mig mina tre proppfulla IKEA-kassar dit. Fast underkläderna var ju akut så de har jag tvättat för hand, herregud vad jag är glad att jag lever i den tidsålder då vi har tvättmaskin för det var riktigt tidskrävande.

2009-08-23 @ 14:33:52
URL: http://shazmine.blogg.se/
Postat av: Nina

Nej fy vad drygt! Förstår din ilska.

2009-08-23 @ 15:16:54
URL: http://ninamagnussons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback