Kräftfredag

Nu är jag i Uppsala igen, det är väl ett evigt rännande hit stup i kvarten. Den här helgen åker jag hem för att övningsköra med mamma. Och så umgås såklart, men det ser jag som en bonus.

Efter jobbet tog jag en sväng förbi Hötorgshallen, köpte med mig färska räkor och svenska signalkräftor. Det, tillsammans med ost, kex och lite annat plock, är vad vi har ätit ikväll. Jag brukar alltid köpa frysta kräftor annars, men ska nog sluta med det nu för färska spelar ju i en helt annan liga!



Någon gång skulle jag vilja testa att fiska kräftor. Har en romantisk bild av att det är precis som i Barnen i Bullebyn - vid en spegelblank sjö i gryningen. Det ska vara lätt dimma och så kyligt i luften att man gärna drar på sig en grå stickad tröja (den måste vara grå, alla Astrid Lindgren-figurer har grå stickade tröjor). Jag vill bli alldeles fnittrig för att det är så spännande.

Ett sånt kräftfiske vill jag vara med om.

Kommentarer
Postat av: linda

jäklar vilka klor, är det det som menas med signal kanske... men de svenska va de bra då har hört att de inte är så bra nu föratt de inte är klara förän om ca 2veckor.

Postat av: Jasmine

De var jättebra! Köpte de som har fått bäst i test i både Aftonbladet och Metro :)

2009-08-15 @ 11:43:53
Postat av: jOH

Fiska kräftor är en av mina drömmar med, har också den "Astrid Lindgrenbilden" av kräftfiske som du förklarar. Förresten, ville du ha någon av mina spellistor på spotify, du sa det när du var här. Men hur gör jag för att skicka de?!

2009-08-15 @ 14:20:45
URL: http://johannamorstrom.blogg.se/
Postat av: jOH

Fiska kräftor är en av mina drömmar med, har också den "Astrid Lindgrenbilden" av kräftfiske som du förklarar. Förresten, ville du ha någon av mina spellistor på spotify, du sa det när du var här. Men hur gör jag för att skicka de?!

2009-08-15 @ 14:21:02
URL: http://johannamorstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback