Årets första julfest

Så glad att jag hann med att gå på julfesten ändå. Först var det mingel och tal sen fick vi komma in i matsalen där det var uppdukat med långbord och mängder med mat och annat gott. Det åts, skålades och sjöngs.

Sen skulle allt dukas bort och då fick vi kila ut till den externa ytan igen (alltså julfesten var på kontoret) där dansgolvet var riggat och ett band stod på plats för att underhålla oss. Det var lite trögt med dansandet där i början, men det tog sig och sådär fortsatte kvällen med massa dans blandat med lite mingel.

När det börjar blir dags att tänka på refrängen så går jag och en kollega (som ska åt samma håll) in till kontorsdelen för att hämta ytterkläderna. Där inne blir vi kvar länge - gitarren var ju med. När vi väl kom fram till tunnelbanan var det en halvtimme kvar till nästa skulle gå, sådär på natten går de ju inte så ofta. Bara att sätta sig ner och vänta. Fram med gitarren igen. Som vilka gatumusikanter som helst, fast vi fick inga pengar trots att jag la fram gitarrfodralet sådär som man ska göra.

Bildbevis finns, men det har jag lovat att aldrig visa.

Alltså sparas det till något tillfälle då det lämpar sig med lite utpressning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback