Vi är schååå lika

Nu är det många år sedan jag och Tessan sluddrade fram "vi är shååå lika!" för första gången, men det gäller fortfarande. Oftast handlar det om att vi tycker och tänker lika i olika frågor men nu har vi tagit det ett steg längre. Det här var helgen då vi såg ut som ett par 13-åriga bästisar, dvs vi klädde oss nästan exakt likadant. Inte med flit, det bara blev så.

Det började på lördagen när vi skulle åka ner på stan. "Åhh vilken fin tröja du har, en sån skulle jag också behöva" sa jag till Tessan. Någon timme senare låg en likadan tröja i min HM-kasse. Gör ju inte så mycket om vi köper lika, jag kan ju vänta med att ha den tills jag kommer tillbaka till min kust liksom.

Tessan uppdrag för dagen var bland annat att hitta en partyklänning inför kvällen. När vi står inne på Cubus så kommer hon fram med en hög med kläder på armen och berättar glatt att hon har hittat den perfekta klänningen som hon nöjd håller upp. Jag tycker att den är jättefin, så fin att jag för några veckor sen hade köpt en likadan som jag nu hade med mig ner till Göteborg för att ha på lördagens fest. Men med lite olika accessoarer kommer vi ju inte se likadana kom vi fram till, och det gjorde vi inte heller. Var inte en enda som kommenterade våra identiska klänningar på hela kvällen.

Söndag och dags att klä sig för en slapp mysdag på Liseberg. Jag drar på mig blåa jeans, svart linne och en rödvitranding tröja. Tessan drar på sig blåa jeans, svart linne (identiskt med mitt, såklart) och en blåvitrandig tröja.

70 procent av alla bilder som togs under helgen hade som syfte att dokumentera detta märkliga beteende. Här är ett litet urplock av alla som finns.

          

Bild 1. Aldrig en fest utan mitt röda läppstift
Bild 2. Tessan jobbar med blicken
Bild 3. Snälla
Bild 4. Tuffa
Bild 5. Dansande
Bild 6. Vouge?
Bild 7. Kaptenen var med
Bild 8. Surfaren också
Bild 9. Röd och blå
Bild 10. Synkad blick snett upp till vänster
Bild 11. Och när vi skulle gå tog jag på mig min röda jacka och Tessan sin blåa

Måste matcha är vårt motto

Kommentarer
Postat av: Linda

haha roliga ni! =)

Söta oxå =)

2009-12-07 @ 16:57:51
Postat av: Emma

vilken partybabe! Måste börja använda mitt röda stick!

Postat av: Jasmine

Varning, varning för att börja med rött! När du väl vant dig är det omöjligt att vara utan det :)

2009-12-08 @ 08:50:13
Postat av: Tessan

Nu outade du ju vår hemlis! =)

2009-12-10 @ 10:27:44
Postat av: Jasmine

Ach då, vi har ju så många andra hemlisar =) Den första stående blåröda bilden framför fönstret är en av mina nya favoritbilder på oss!

2009-12-10 @ 22:53:13
Postat av: Anonym

jävlar vad smal du blivit jasmine!! är ju samma storlek som tessan nu!!

2009-12-14 @ 13:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback