Pynt och julstämning

Tog en ordentlig sovmorgon imorse och kom inte in till kontoret förrän strax efter halv nio. Det var alltså inte mörkt när jag gick till jobbet, hade alldeles glömt bort hur det känns att gå ut genom porten en vardag och se att solen skiner. Det var frost överallt och om man kisade lite så gick det ju att inbilla sig att det var snö.

Det är december nu och då vill jag ha snö, tills jag får det kommer jag fortsätta att kisa ut mot den frostiga skogen och låtsas att det är snö.

Igår strök jag, och la fram, alla juldukar som jag hämtat i mammas linneskåp och idag ska jag försöka hinna hämta ut en underbar äldre julbonad som jag köpt på Tradera. När den är är på plats så är allt mitt julpynt uppe, sånär som på granen.


Delar av luciatåget som står i i jullanskapet hemma hos mamma och pappa. Ett jullandskap där inget pynt är för taffligt, vräkigt (alltså allt pynt köpt i USA), gammalt eller konstigt (typ Willes Batmantomte) för att få plats. I år får jullandskapet ta större plats än vanligt, bort med tven från vardagsrummet och fram med jullandskapet på tv-bänken. Yes, yes, yes!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback