Helgens pyssel

Den lugna pysselkvällen börjar lida mot sitt slut. Idag har jag fått bort alla kartongerna med spel i. Eftersom det inte finns särskilt gott om skåp och hyllor här blir det till att lösa förvaringen kreativt:
 


Ser ni stegen som står där? Skåpen sitter så högt att jag måste ha en tretrappsstege för att nå upp dit. Med min höjdskräck tar det en väldigt tid att plocka ner nåt därifrån. Först jobba upp mod för att kliva upp på stegen, klättra upp, ta tag i det jag ska ha, åla mig ner igen och sen stå och hyperventilera ett tag. Planen är att när jag bjuder in till spelkvällen får mina gäster plocka ner spelen.

Jag får ju inte göra hål i väggarna, men det ser ju väldigt kalt och tråkigt ut när de är helt kala. Här har jag försökt få in lite färg i läshörnan:




Lampan har också blivit klar, den hänger inne i sovrummet:


Kommentarer
Postat av: Anonym

snyggt du gjort hjärtat!! blom deko va nice.gäller vara påhittig:)

2009-02-22 @ 18:32:09
Postat av: josefin

btw tack för hjälpen

2009-02-22 @ 18:32:44
Postat av: Jasmine

Tack!



Det var så lite så, säg bara till närsomhelst om du vill att jag ska titta på eller läsa igenom nåt igen.

Postat av: sara

ha ha stege för att komma åt sakerna i skåpen hihi du e ju ganska lång ändå.. jag hade nog fått ha en combi stege då puss på dig!

2009-02-23 @ 10:28:27
URL: http://saratisting.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Sara: Haha, minst! Nu när magen är ivägen så skulle du nog behöva 3-meters combi med stödsteg :p.



Ska bli jättekul att ses snart, knappt tre veckor kvar!

2009-02-23 @ 14:01:21
Postat av: Tove

Vadå, har du klätt in lampan själv? Hur gör man det?

2009-02-24 @ 22:54:59
Postat av: Jasmine

Japp, all by myself.



Det är en vanlig rislampa därunder som jag har klistrat servetter på. Man tar det yttersta skiktet av servetten (det lager där mönstret sitter, oftast består den av tre lager) och klistar på det med ett särskilt lacklim (finns i hobbyaffärer).



Så nu har jag rödorange porrbelysning i sovrummet. Avundsjuk va?

2009-02-25 @ 10:21:56
URL: http://shazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback