Lokalsinnet strikes again

I fredags var tyvärr latinoaerobicsen inställd. Det var ju himla tråkigt, verkligen. "Då hinner jag ju både städa och testa det där ICA som jag har sett ligger på andra sidan spåren" tänker jag.


Jag hann inte städa eftersom jag gick vilse. Jag gick vilse med trasiga skor i snöslask. Något som skulle ha tagit en kvart tog 1½ timme. Har ritat ut på kartan här nere så att ni ska förstå var någonstans det gick fel.


Den gula pricken är där jag startade och jag gick längs med det gröna strecket fram till den röda pricken som jag trodde var en ICA-butik. Det var fel, det var bara ett av ICA:s kontor. Istället för att gå tillbaka och bara gå till det Coop som jag alltid brukar gå till så började jag gå längs med rälsen, helt övertygad om att jag skulle komma över rälsen ungefär där jag bor (korsningen Fredsgatan-Järnvägsgatan ungefär). Jag gick och gick och plötsligt hade jag gått över ån! Inte heller här vände jag tillbaka. Vid det laget var jag säker på att jag hade gått förbi min lägenhet (kunde nämligen ana den genom träden på andra sidan spåret) och tänkte istället att jag skulle komma tillbaka till tunnelbanan (den gula pricken) där jag hade börjat. Fortsatte alltså att gå. Vandrade över berg, genom båtmagasin, skumma industriområden och allt detta med plaskvåta skor. Som ni ser så gick jag i en stor cirkel, hamnade till slut på ett ICA faktiskt (den blå pricken), ok att det inte var det ICA jag hade tänkt mig från början men det vet vi ju nu att det ICA jag hade tänkt mig från början inte alls finns.


Alltså, hade inte ICA-kontoret inte fejkskyltat så skulle jag ha kommit hem i tid och med torra fötter dessutom!


Kommentarer
Postat av: josefin

haha men vännen då=) att du lyckas. ja får va där o traska med dej :) ska du testa lation nån annan gång?

Postat av: Jasmine

De har plockat bort lationon helt från schemat, men vi har sagt att vi ska hitta på ngt annat så får se vad det blir.

2009-02-10 @ 12:29:02
Postat av: Helena

Ha ha ha jag fattar fortfarande inte hur du kunde vara kartläsaren när vi bodde i Florida =)

2009-02-10 @ 17:41:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback