Manlig eller kvinnlig hjärna?

Jag gjorde precis ett test för att se min hjärna är mest kvinnlig eller mest manlig och jag har visst en väldigt alldaglig kvinnohjärna:



Testet innehåller sex delar och en handlade om att förmågan att lägga märke till detaljer, jag scorade högt:

Your score: 79%
Average score for men: 39%
Average score for women: 46%

If you scored between 67 - 100%: Those with a female-type brain generally score in this range. Your ability to remember where objects are may serve as an advantage to you when you're trying to find your way around places. You're more capable of recalling landmarks to get from one place to another.


Hahaha! Är det inte det bland det roligaste ni har hört? Att jag skulle vara bra på känna igen landmärken och lätt kunna ta mig från punkt A till punkt B utan att gå vilse. Uppenbarligen så stämmer inte det här testet, iallafall inte på den här punkten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback