Hemmapyssel

Äntligen börjar lägenheten se ut så som jag vill ha den. Soffan är borta och jag har burit ut massa kartonger till förrådet. Det är fortfarysslarande en del kvar eftersom det måste till minst sagt kreativa lösningar för att få plats med mina köksgrejer. Men det börjar falla på plats.

Jag har haft dubbelpass i tvättstugan i helgen, det betyder att allt har tvättats; kläder, sängkläder, handdukar, duschdraperi, skor, kuddar och dukar. Mina jobbarkompisar säger att jag är väldigt anal när det kommer till tvättvanor och det kan nog stämma, sen jag flyttade hemifrån "på riktigt" (dvs. utanför studentbubblan) har mina tvättrutiner varit det som fått symbolisera att jag är vuxen (oavsett hur många efterfester, omogna skämt, tecknade filmer och sånt jag sysslar med).

Viktigt möte imorgon så nu blir det läggdags tidigt så att jag kommer upp i tid och slipper stressa. Det skulle vara skönt att hinna ät frukost hemma som omväxling istället för i rulltrappan på väg upp från tunnelbanan. Bara en sån sak.

Kommentarer
Postat av: Emma

"väldigt anal"? är det nåt talesätt jag missat?

Postat av: Jasmine

Den har du nog missat ja. "Att vara anal" = ställa sig enkelspårigt till en fråga eller ha ett kontrollbehov kring ett specifikt ämne. Det har inget med några kroppsöppningar att göra :)

2009-02-16 @ 11:10:16
URL: http://shazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback