Rutin 2.0

Tror att alla i min närhet nån gång har hört mig säga "Om jag bara fick ha ett par byxor på mig resten av livet så skulle det vara de här". Det här omdömet har jag använt på flera olika par byxor, men det kan vi bortse från. Nu vet jag att det är sant, på riktigt den här gången! Fick jag bara välja ett enda par så skulle det bli mina gröna mjukisar från FGCU.

Så fort jag kommer innanför dörren här hemma tar jag av mig mina ordentliga "på jobbet-byxor" i princip i samma veva som jag tar av mig ytterkläderna, det går snabbt det här alltså. Sen på med FGCU-byxorna. Den här rutinen har jag haft sedan jag flyttade från Halmstad, den sitter i ryggmärgen vid det här laget.

Nu har jag uppdaterat rutinen. Hemkomst 2.0 kan vi kalla den. När byxorna är på sätter jag igång musiken och inte vilken musik som helst, nej Orup ska det vara. Om jag bara fick lyssna på en artist resten av livet så skulle det nog banne mig bli Orup.

Det passar när man är glad, ledsen, arg, partysugen. Till allt!

Hur kan man inte älska titlar som:

Jag bli hellre jagad av vargar

Höga klckar och korta kjolar

Jag vågar inte sova längre

Lita aldrig på gifta män

Uppringd och anfådd

Så mycket bättre än dom andra

Drick inte när du är ledsen

Tack Orup.


Kommentarer
Postat av: Linda

Orup det va lite otippat, måste nog lyssna in mig lite :)

Postat av: Jasmine

Gör det! Hela det gänget (Ledin, Mauro, Glenmark, Strömstedt, LeMarc) är ju hur bra som helst.

2009-03-02 @ 08:51:21
URL: http://shazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback