Finns det verkligen hopp om mänskligheten?

Jag är ingen ängel, men vissa människors beteende gör mig så förbannad och förbluffad! Jag åkte i rulltrappan på väg ner mot tunnelbanan och såg att det var något vid botten, det var folk framför mig så jag såg inte var det var. Ju närmare botten jag kom dessto mer såg jag, det var en man som satt vid botten, han satt fast med tröjan i rulltrappan och kunde inte komma loss.

Folk klev över honom och gick vidare!! Visst, jag såg att han var uteliggare, men herregud! Människan hade ju ramlat och fastnat. Jag försökte få loss hans tröja, den satt hårt åt och till slut fick jag hjälp av en vakt och så kunde vi hjälpa mannen upp.

Som sagt var, jag är ingen ängel, men jag förstår inte hur man resonerar när man kliver över en människa som sitter fast.


Kommentarer
Postat av: Nina

Usch sånt där förstår jag mig inte heller på, får ont i hjärtat om jag ser människor som inte bryr sig om andra på det sättet.

Postat av: Anonym

Åhh vad bra att Stockholm har fått dig. Hjärtlösa människor som bor i den där stan alltså...

2009-01-15 @ 16:36:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback