Nyttig mat

En tredjedel av britterna äter viss mat bara för att den är nyttig, trots att de inte gillar den. Jag äter väldigt sällan mat jag inte gillar, vad är meningen med det? Finns ju så mycket nyttigt som är gott. Fast jag tycker att ärtor har en självklar plats på den här listan som är hämtad från Aftonbladet:


Maten vi älskar att hata


1. Spenat (nej tack, synd att det petas ner i var och vareviga gratäng)

2. Oljig fisk (skulle inte klara mig utan det)

3. Rågbröd (ibland passar det sig inte alls, men oftast är det gott)

4. Broccoli (ja, fast bara i wok, fondue eller med mycket soya på)

5. Brysselkål (ser skojig ut, men nej tack)

6. Linser (helt menlöst)

7. Müsli (bara Crunchy äpple och kanel, den räknas knappast som nyttig)

8. Lever (never ever, no way, nej tack)

9. Champinjoner (bara när de kommer i vitlöksmarinad direkt från grillen)

10. Lök (vit, gul, röd, alla färger är lika goda)

Kommentarer
Postat av: josefin

mums tycker ju om typ allt på listan. =) you know me. ler. saknar dej redan sötnos. ses snart igen dock .kärlek


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback