Titelberättelse

Håller just nu på att sortera bland viktiga papper av olika slag, det finns "tråkiga men viktiga" (betyg, intyg, kontrakt, osv) och så finns det det "viktiga för att det är roliga minnen". Visst känns det dumt att spara på massa skräp men den känslan som kommer varje gång jag plockar fram dem gör att jag inte kan slänga det. Alla andra jag känner är duktiga på att helt hänsynslöst slänge sånt här, men sån är inte jag.

Just för att jag spar på "skräpet" så hittade jag precis en text som jag skrev efter att ha läst massa begagnade Starlettidningar. På insändarsidorna förekom det ofta korta berättelser som var uppbyggda på låttitlar.

Här nedan kommer mitt försök på en sån berättelse, det finns ingen inledning utan man kastas direkt in i en hetsig dialog mellan mor (M) och son (S). Kolla om du hittar alla låttitlar! (Det finns minst 22 st)



M - Du måste stanna hemma ikväll!
S - Glöm det, inget stoppar oss nu.
M - Men hon är ju en främling.
S - Hon är ingen främling för mig.
M - Vem är det du vill ha då?
S - Hon heter Belinda och jag älskar henne för hon har leende guldbruna ögon och hon har blommor i sitt hår. Igår sa jag till henne: Jag gör vad som helst för dina ögons skull.
M - Hur länge har ni varit tillsammans?
S - Vi är inte tillsammans än, men vi är på gång.
M - Kom ihåg att det blir inte alltid som man har tänkt sig.
S - Men låt mig nu, festen har börjat och jag vill hinna dit i tid för snart tystnar musiken.
M - Jaja, gå då, men kom hem senast kl 2.
S - Jag lovar, du kan lita på mig.

Festen är på den soliga sidan av stan men för att komma dit måste Augustin vandra till rytmen av ett regn, det blåser hårt och han blir fångad av en stormvind. När han kommer till min del av stan skiner solen igen och ingen tänker längre på att sommaren är kort.

Augustin går in på festen och spanar efter Belinda. Den första tjejen han ser är sensuella Isabella, men bakom henne skymtar han sin käresta. När han ser henne skriker han:
- Hey baby! Vacker som en sommarnatt vänder hon sig om och ler mot honom.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback