Ett brutalt uppvaknande

På söndagar visas det dubbelavsnitt av Mad Men på femman. Gillar den serien, men måste den visas så sent på kvällen? Kl är nästan ett på natten när det sista avsnittet är slut. Så sent är inte jag van att vara vaken vilket får till följd att jag allt som oftast somnar på soffan. Det har jag lärt mig nu så för att inte vakna upp och ha ont i kroppen efter någon konstig sovställning så bäddar jag ut soffan varje söndagkväll.

Det är en bäddsoffa jag har där man fäller ut den så blir den bred som en dubbelsäng ovh man sover både på "sittdelen" och "ryggdelen". Vilken som är vilken del känner man direkt när man lägger sig för sittdelen har inte helt oväntat blivit lite nedsutten medan ryggdelen fortfarande är lika fast som när jag köpte den.

Jag föredrar att sova på ryggdelen och igår var det ingen undantag, jag somnade på soffan. Men sen så ramlade jag ner! Kan inte ens minnas sist jag ramlade ur sängen så när jag fick ett brutalt uppvaknade på golvet blev jag minst sagt förvånad. Jag hade alltså i sömnen vänt mig över till den mjuka sittdelen av bäddsoffan och den hade sluttat något så jag rullade helt sonika ner på golvet.

Nästa söndag ska jag lägga lite kuddar på golvet. Ifall att liksom.

Kommentarer
Postat av: Tess

Jag gillar också Mad Man! Har vi pratat om detta?? Och är också helt emot att det visas så sent!! Kan man protestera mot detta någonstans?

2009-07-25 @ 20:41:43
Postat av: Jasmine

Gör du? Har du laddat hem? Jag måste nästan göra det snart för jag pallar inte vara vaken så sent. Det går ju inte ens i repris.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback