Scrunchien är tillbaka

Lejonparten av det jag hade på mig som yngre är väl trender som jag inte hoppas kommer tillbaka (kjol över byxorna, USA-sockor, flanellskjorta knuten i midjan, osv), men det finns en comeback från det tidiga 90-talet som jag välkomnar med öppna armar;



Den sliter inte lika mycket på håret som vanliga hårsnoddar, använder man den för att sätta upp håret i knut så blir knuten lite större och luftigare och så kan man ju matcha den med kläderna.

Det var scrunchien som var min inkörsport in i handarbetets härliga värld. Med mammas tröga symaskin massproducerade jag sånna här, men konstigt nog har jag inte sparat en enda. 

Därför är det dags att börja massproducera igen, det blir något att sysselsätta mig med när jag sitter ensam i Eskilstuna om kvällarna. Inget Internet, ingen TV - bara jag, några tygbitar och nål och tråd.

Kommentarer
Postat av: Nina

Va kommer du inte ha tv eller internet på hela tiden?

Postat av: Jasmine

Kommer att bo inneboende hos en liten dam och hon har inget Internet och jag har ingen TV på rummet heller. Men det ska tydligen finnas ett INternetcafe i Eskilstuna så om abstinensen blir för stor får jag gå dit =) Men jag försöker se det här lite grann som en avgiftning, gå offline helt under några veckor.

2009-07-02 @ 21:14:58
URL: http://shazmine.blogg.se/
Postat av: linda

hoppas du har teckning på mobilen iaf då ;)

2009-07-02 @ 22:23:37
URL: http://lindsing.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Ja, annars skulle det blir mer än lovligt offline.

2009-07-03 @ 14:04:14
URL: http://shazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback