Kräknervös

Det ska regna i Eskilstuna imorgon. Och jag som inte vet hur man sätter på vindrutetorkarna!

Herregud det finns så mycket som kan gå fel. Så fort jag läser en tidning så ser jag bara stora rubriker överallt som basunerar ut "Singelolycka! Frontalkrock! Dödskrasch!". Letar efter någon undersökning som säger hur många som dör på körskolan. Hittar ingenting, alltså mörkar de något. Jag ska ha på mig mina finaste underkläder varje dag för man vet ju aldrig när man kommer dö.

Så känns det nu, för så här nervös var det länge sedan jag var. Åkte till kontoret idag för att plugga lite. Blev ännu mer nervös av det så jag höll på att kräkas i rulltrappan på vägen hem (jag kräks när jag är nervös, ganska så opraktiskt faktiskt).

"Det där kommer att gå fint".

Sådär har alla sagt, men tänk om det inte gör det? Tänk om jag är ett hopplöst fall som faktiskt inte fixar det där som alla andra klarar av? Den tanken skrämmer skiter ut mig ska jag säga er.

Klumpen i magen blir större för varje plagg jag packar ner. Kommer inte kunna somna inatt. "När man kör bil måste man vara utvilad, annars är man en fara i trafiken". Så sa de på riskutbildningen och tänk - inte ens det kommer jag att klara av.

Det börjar inte bra det här, inte bra alls. Hur det slutar ser vi först om en månad.

Kommentarer
Postat av: linda

fast det kommer ju gå bra. Blir inte förvånad om läraren säger:

ja du var ju en ovanligt duktig och lättlärd chauför.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback