När allt tar slut

I julas började jag läsa en bokserie som innehåller 47 böcker. Då var tanken att jag bara skulle få köpa fyra böcker i månaden, men det höll jag inte riktigt. Nu ligger de sista sju böckerna och väntar på mig på postkontoret men det är nästan så att jag inte vill hämta ut dem för jag vill inte att det ska ta slut. Varje gång någon av böckerna tagit slut så har det känts lite jobbigt, så där som det gör när en bra bok tar slut. Fast så då har jag ju hela tiden vetat att det finns en fortsättning. Nu är det lite som att jag har läst en enda lång bok (på ca. 12000 sidor) som kommer att ta slut.

Och slut kommer den att ta, för så fort jag hämtar det sista bokpaketet så kommer jag att slita upp det och läsa tills jag inte längre kan hålla ögonen öppna, bättre självdiciplin än så har jag faktiskt inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback