Slutstruket

Jag älskar min tvättstugebestyr, sortera, hänga, vika, osv. Bäst av allt är att rensa torktumlaren, hitta det där gömda luddet som får mig att känna mig såå mycket bättre än mina grannar som är på tok för slappa för att stoppa in handen bakom gallret för att få tag på det sista luddet som kilat fast i filtret där. Lite skrämmande nitiskt, men jag skadar ju ingen iaf.

Det mesta i tvättstugan är alltså kul men det finns en uppgift som är pest och pina; strykningen. Det är anledningen till att det alltid ligger en hög med skjortor i botten på min tvättkorg. För att slippa stryka alltför ofta så väntar jag tills alla skjortor är använda och så blir det ett berg på strykbrädan istället. Tur att jag inte är kille för jag kan ju iaf varva skjortorna med klänningar och toppar medan ni era stackare får stå och stryka skjortor för jämnan.

Nästa gång blir det kemtvätten för mina skjortor, för så här kan jag ju inte ha det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback