Midsommar, vilken helg!

Vilken härlig midsommar! Regnet höll sig borta nästan hela tiden och igår brände t.o.m solen riktigt bra. Jag var ute i Björklinge där Stefans föräldrar bjöd in till midsommarfirande. På midsommarafton började vi med sillunch, därefter resning av stången, lekar och grillning. På natten blev det bad nere i sjön, det var svinkallt men uppfriskande.

Midsommardagen inleddes med slappande i solen, men efter kubbturnering och tipspromenad kom vi igång igen. Allsång och dans vid bordet, stämningen var verkligen på topp. Bosses slevdans var helt outstanding, så jäkla bra! Det var tjejfest och mer dans innan det var dags för nattbad igen. Eftersom vattnet var en hel grad varmare än föregående natt så hoppade jag såklart i igen.

Efter en riktig tvådagars var jag nog lite frånvarande när jag packade ihop mina grejer imorse. När jag kom tillbaka till Uppsala så upptäckte jag att jag hade glömt både nycklar och kamera i Björklinge, klant! Tack till bröderna Larsson som såg till att de kom med in till stan.

         

Bild 1: På plats för sillunch på midsommarafton
Bild 2: Männen reser stången
Bild 3: Här står de i ring redo att börja dansa runt
Bild 4: Små grodorna, små grodorna
Bild 5: Vill DU ha en snigel på ögat?
Bild 6: Elin och Linda är midsommarfina
Bild 7: Efter dansen blev det lekar, här står Kajsa och Emelia står redo med klubborna
Bild 8: Dubbla upplagor av värdparet Bosse och Ann-Marie
Bild 9: På midsommardagen var det bara vissa som orkade leka, vi andra tittade på =)
Bild 10: Påt igen, vi tjejer dricker whiskey i köket

Kommentarer
Postat av: linda

Haha slevdansen kommer i 5 i topp! Vattenspridaren va oxå bra.

2009-06-23 @ 09:32:24
Postat av: Jasmine

Elin måste skicka dansfilmen sen! Fast den filmen när vi sjunger Cadillac vette 17 om jag vill se...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback