Jättelång lista

Hittade den här listan hos Nina. Mer än så här behöver ni inte veta om mig.

Lovar du att vara ärlig? Ja.


Du heter: Jasmine Irja Linnea Eklund.


Smeknamn: Används oftast i skrift, i princip aldrig i tal; Jass, Jasse, Jazzy. Och så powerpoint-Hitler på jobbet såklart.


Låt som när du är ledsen sörjer till: Nirvana - Rape me.


Beroende av: Sushi och intellektuell stimulans.


Vad tror folk om dig? Lite lättsinnig kanske, tar inte så allvarligt på saker och ting.


Stämmer det? Ja och nej. Ser ingen anledning till att slösa energi på att vara sur och grinig över saker som jag ändå inte kan rå på.


Vad får du oftast komplimanger för? Min förmåga att uttrycka mig i skrift.


Vad säger du för att imponera på någon? På jobbet så ser jag till att vara påläst inom det relevanta diskussionsämnet. Privat så gör jag inga större insatser på den fronten.


Hur imponerar man på dig? Lär mig något som jag inte kan.


Brukar du skratta för dig själv? Självklart.


Vad står det i ditt senast inkomna SMS? Från Emely: Självklart! På fredag kan inget stoppa oss!


Var bor du? Stockholm, Sundbyberg.


Trivs du där? Älskart!


Äger du några converse: Yes, ett par bruna, luddiga med rosa insida och ljusrosa skosnören.


Sprit, cider, vin eller öl? Rödvin.


Brukar du bli för full? Jag brukar inte bli det, men det har hänt.


Vad har du för mobiloperatör? 3.


Är du allergisk mot något? Hela julen i princip; hyacinter, pepparkakor och barrträd.


Har du haft sex idag? Nej.


Hur svarar du i mobilen? Med för- och efternamn.


Vem ringde du senast? En trafikchef.


Vad sa den du senast pratade med i telefonen? Bekräftade en ändrad mötestid.


Antal timmar sömn inatt: 8 timmar.


Sov du ensam? Ja.


Brukar du komma i tid? Oftast inte, det är en av mina absolut sämsta egenskaper.


När mår du bra? När jag har löst ett problem eller lärt mig något nytt.


När blev du fotad senast? Igår, en bild till en artikel.


Hur känner du dig nu? Fullproppad med mat och ny information. 


Vanligaste färgen på dina kläder: Svart.


Vad tycker du om fötter? De sitter så långt ner att jag sällan tänker på dem.


Vad saknar du? Mina vänner som bor långt borta.


Hade du en bra kväll igår? Jadå, var på visning (just for fun) och så åt jag en god middag från thaien.


Favoritdryck på morgonen: När jag har tid: Te. När jag har bråttom: Juice.


Rakar du benen? Nej (vaxar).


När brukar du oftast gå och lägga dig? Vid 22-tiden.


Är du blyg? Bara om jag är intresserad av någon, då pratar jag alldeles för mycket eller så är jag helt tyst. Det är också enda gången jag rodnar.


Sysslar du med någon idrott? Nej, men jag skulle vilja köra igång med rugby igen.


Vill du hellre ha mail än brev? Älskar att få mejl (jobbmejl borträknat såklart), men om jag får ett brev så börjar jag nästan alltid gråta för att jag blir så rörd över det faktum att någon har tagit sig tid att skriva ner allt för hand bara för att skicka till mig. Men skulle man få brev hela tiden så skulle ju det där magiska försvinna med tiden.


Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nä, jag jobbar inte så.


Har du spytt offentligt? Jo det har väl hänt par gånger.


Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag? Ha sex! Och gå på viktiga affärsmöten.


Är du nöjd med ditt liv? Det har inte varit alldeles strålande den senaste tiden, men det är definitivt på väg åt rätt håll.


Är du bortskämd? Väldigt, kanske inte med pengar men har en familj som ständigt överöser mig med tid och kärlek.


Vad gör du i morgon? Då ska jag på kurs på jobbet så förhoppningsvis kommer jag att lära mig massa nya saker.


Vad är det värsta du vet? Ointelligens, den slår igenom på så många plan.


Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Om jag det visste... Dags för en bankbok kanske?


Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Ingen.


Vad längtar du till? Den dagen då hela befolkningen, som genom ett trollslag, slutar särskriva och smaska.


Har du bra vänner och äkta vänskap? Jomenvisst, jag är lyckligt lottad


Vad använder du för shampoo? Det där silvershampoot jag fick från Emma. Varvar det med ett amerikanskt shampoo som jag inte kommer ihåg vad det heter.


Vad är det finaste du fått? Ovillkorlig kärlek.


En speciell dag du minns: Flytta hemifrån. När mamma och pappa körde iväg så kändes det väldigt ensamt i min lilla stuga i Halmstad.


Hur gammal är du? 24 år.


Tycker du om någon just nu? En helt bunt människor faktiskt.


Du samlar på: Prydnadsdockor från alla länder jag varit i, och så erfarenheter såklart.


Gröna eller röda äppeln: Gula.


Vem ringer du när du är arg/ledsen? Tessan.


Gillar du golf? Jag har aldrig spelat golf.


Vilken tid gick du upp idag? 6:15.


Har du sovit i din egen säng inatt? Ja.


Har du strumpor på dig nu? Ja, ett par randiga som matchar klänningen.


Är det okej att gråta? Ja.


När grät du senast? Förra fredagen, när jag kom hem till Helena.


Vad skulle du göra om du vann en miljon? Köpa lägenhet.


Bär du glasögon eller linser? Glasögon.


Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder? Haha, nej jag är glad så länge jag hittar något jag gillar. Spelar kvittaroll varifrån kläderna kommer.


När går du upp ur sängen en helgmorgon? Vid 8-9 på morgonen.


Har du piercing? Tre hål i vänster öra och två hål i höger öra.


Vill du gifta dig? Ja, fattar inte varför inte TP har friat än.


Vill du ha barn? Ja.


Solar du ofta? Räknas det om solen skiner på en när man går utomhus?


Är du bra på att laga mat? Jag gillar att laga mat åt andra och det blir väl oftast gott. Laga mat till bara mig själv däremot är aptrist.


Är du flygrädd? Inte ett dugg, jag gillar att flyga.


Hur vig är du? Mer vig än man kan tro faktiskt. Får ner hela handflatan i golvet när jag står med raka ben. Och så kan jag stoppa in foten i munnen - partytrick!


Är du musikalisk? Kan inte ens hålla takten när jag applåderar.


Vad dricker du helst när du är törstig? Soda Streamat vatten.


Vilken är din favoritglass? Ben&Jerrys Half baked.


Tror du på ett liv efter döden? Det skulle ju vara roligt.


Tycker du om sushi? Har påven en lustig mössa?


Vad äter du helst när du ser på film? Ostbågar.


Bor dina föräldrar tillsammans? Ja.


Har du tandläkarskräck? Njaaa, alltså det gör ju ont att borra men jag är inte rädd för det.


Är du morgon- eller kvällsmänniska? Jag går upp tidigt på morgonen, men känner mig inte som en utpräglad morgonmänniska.


Vilken ögonfärg har du? Blå.


Har du någon gång gråtit dig till sömns? Jadå, och vaknat gråtande också.


Biter du på naglarna? Det kan du ge dig på!


Röker du? Nä.


Hur ofta tränar/motionerar du? I snitt ca två ggr/veckan.


Senaste låt du hörde: Imperiet - Saker som hon gör...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fy fy, ordet särskrivning i din text är särskrivet ;)

2009-03-24 @ 21:26:00
Postat av: Jasmine

Haha, skulle inte tro det va =)

Postat av: Helena

Tror du ska ta en titt under "vad längtar du till" =)

2009-03-25 @ 15:09:36
Postat av: Anonym

Och där står det såhär: "Den dagen då hela befolkningen, som genom ett trollslag, slutar särskriva och smaska."



Kan du peka ut särskivningen? Jag mår illa varje gång jag kommer på mig själv med att särskriva så jag vill gärna lära mig =)

2009-03-25 @ 15:47:25
Postat av: Jasmine

Och där står det såhär: "Den dagen då hela befolkningen, som genom ett trollslag, slutar särskriva och smaska."



Kan du peka ut särskivningen? Jag mår illa varje gång jag kommer på mig själv med att särskriva så jag vill gärna lära mig =)

2009-03-25 @ 15:47:47
Postat av: Helena

Ha ha det stod innan "Den dagen då hela befolkningen, som genom ett trollslag, slutar särskiva och smaska." Kolla ordet särskriva =)



Fast nu har du varit duktig o ändrat men kolla "Kan du peka ut särskivningen? Jag mår illa varje gång jag kommer på mig själv med att särskriva så jag vill gärna lära mig =)



Hi hi =)

2009-03-26 @ 10:33:48
Postat av: Jasmine

Ahh men det var ju ett stavfel, ingen särskrivning. Gillar såklart inte stavfel heller men de är inte lika illa som särskrivningar.

2009-03-26 @ 11:49:32
URL: http://shazmine.blogg.se/
Postat av: Therese

jag lärde mig typ ett par nya saker om dig, om det nu är möjligt. Prydnadsdockor var helt nytt för mig och att du har så många hål i öronen! Hade jag ingen aning om! Det var en jätterolig lista och emellanåt väldigt roliga svar =)

2009-03-26 @ 14:11:31
Postat av: Jasmine

Haha, vilken tur att vi fortf kan lära oss saker om varandra, måste vara tecken på ett sunt kompisförhållande =)



Prydnadsdockorna står hemma hos mamma och pappa i väntan på att jag ska bli vuxen på riktigt och skaffa något tjusigt vitrinskåp att förvara dem i. Har dockor från alla värdsdelar utom Austrailen, måste se till att åtgärda det. Hål i öronen är inte heller så konstigt att du inte har sett med tanke på jag har rätt låg frekvens på mitt öronhängsanvändande.



Jag tycker att du också ska fylla i listan och mejla till mig (eftersom du inte har en blogg). Helst full med roliga svar =)

2009-03-26 @ 15:58:19
URL: http://shazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback