Grillpremiären avklarad

I fredags blev det middag tillsammans med mamma och lillebror. När vi stod vid spisen så blev det pinsamt uppenbart över hur vana vi är vid att pappa gör maten. Han hade förberett i princip allt men ändå så stod vi där som tre fån och stirrade på kastrullen. Spelar ingen roll att jag (och Wille med för den delen) är fullt kapabel till göra mat till mig själv alla andra dagar, så fort jag kommer hem till mamma och pappa slår autopiloten på, då kan jag på min höjd hacka grönsaker.

När pappa kom hem från spelningen så umgicks vi hela familjen, dvs vi satt i samma rum men alla höll på med sitt (Wille satt vid datorn, jag jobbade, pappa kollade på TV och mamma la pussel). Det var inte alls så tragiskt som det låter, mest skönt att kunna va hemma och bara slappna av utan att göra massa grejer hela tiden.

Årets premiärgrillning (!) ägde rum på lördagen. Jag och Linda utrustade oss med korv+tillbehör och gav oss ut i Röbo. Där levde vi vildmarksliv några timmar, käkade ljummen korv och pratade. Härligt!

     

Bild 1. Precis som vilka flickscouter som helst så fixade vi våra egna grillpinnar (jodå det går att tälja utan kniv)
Bild 2. I väntan på maten
Bild 3. Vem orkar  hålla i pinnen liksom?
Bild 4. Mat smakar alltid bättre utomhus
Bild 5. Making smoares again!
Bild 6. Man kan inte sitta vid ett träbord utan att karva in ett avtryck

Kommentarer
Postat av: linda

vad står TP för.....hehe

2009-03-22 @ 20:16:11
Postat av: linda

vad står TP för.....hehe

2009-03-22 @ 20:18:36
Postat av: Jasmine

Det du! =)

Postat av: Nina

Mysigt!

2009-03-23 @ 08:23:13
URL: http://ninamagnussons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback