Var så snäll

Älskade, underbara, fina vänner.

Skulle ni kunna göra mig en tjänst?

Sluta särskriv jätte+adjektiv. Exempelvis; jätte fin, jätte kul, jätte full, osv.

Den här T9-sjukan som drabbar oss dagligen kommer sakta men säkert sudda ut alla grammatiska regler vi lärt oss.

Tror ni att det irriterar mig? Det gör det, som av kran som droppar om natten. Jag kan inte gotta mig åt inläggen på
skrivihop.se. Då ska ni ändå ha i åtanke att jag senast idag skrattade hånfullt åt en dubbel horunge som jag hittade, men vid särskrivningar går gränsen, då slår min allergi ut.

Kommentarer
Postat av: Stefan

eller hur man använder ordet jätte överlag...tex Jätteliten...hur fan kan något både vara jätte och liten? Obegripligt att ingen gör något åt detta!

Postat av: Jasmine

Jaaa, är du med mig? Den första grupp jag skulle vilja läxa upp är mäklare som i sina objektbeskrivningar verkar ha plankat texten från någon random msnkonversation mellan två fjortisar. Typ.

2009-05-31 @ 20:56:33
URL: http://shazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback