Pigg sallad

Det är på måndagar som man har störst chans att få se riktigt smaskiga matlådor, det är resterna från söndagens mysiga helgmåltid som får följa med i matlådan. Nån grillbit, lite potatisgratäng, smarriga såser, ahh ni vet. Sånt som man äter tillsammans med familjen på söndagkvällen. Sånt gör ju inte jag. Nej jag äter ju sushi eller fil på söndagkvällarna, det beror helt och hållet på om jag orkar gå ut och köpa mat eller inte. Oavsett vad det blir så får jag inga smaskiga rester över. Då känns det extra tråkigt att dra fram någon trött korvlåda ur frysen när alla andra sitter där med sina grillbitar.

Så jag tar till mitt hemliga lunchlådevapen - den superfräscha salladen. En explosion i färger som genast drar blickarna till sig, en lunchlåda som får folk att säga "ohh det där ser gott ut". Det här är ingen trött sallad, nänä. Här finns basutbuset (tomat, gurka, paprika, majs) men sen så fylls det på med pestopasta, mozzarella, färsk basilika ("vems mat är det som luktar så gott?" så kommer det att låta när jag öppnar locket) och serranoskinka.

Tävla i det tysta, det är så jag jobbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback