Oavsett hur lång en långhelg är så är den för kort

Har haft underbar, fantastisk långhelg!

I fredags gick vi på stan (shoppar alltid mer motiverat när jag är i Göteborg) för att sen gå hem och piffa inför kvällens altaninvigning. Tessan och Andreas har tagit hand om mig hela helgen, på pensionat Rosenblad/Pamp blir man verkligen bortskämd, Andreas riggade några riktigt goda grillspett när vi kom hem till Tobbe.

Lika bortskämd som jag blivit, lika fin var Tobbes nya altan. Där var det fullsatt under middagen och när solen försvann kröp vi in och fortsatte att festa. Trots att det var en lång kväll så kändes det som att den försvann väldigt fort. Utgång fanns inte med i planeringen, när vi promenerade hemåt vid småtimmarna hade solen gått upp igen och fåglarna kvittrade.

Slappt ryggläge hela lördagen med film och pizza, sen så rundade vi av kvällen med några öl hos Carro.

Fyradagars! Det ni, sånt orkar bara sånna här unga och pigga människor.

Söndagen kom, regnet låg i luften men vi höll tummarna och åkte ut till Marstrand ändå. Belöningen blev strålande sol och en klarblå himmel som väntade när vi kom dit. Käkade i solen, vandrade runt på ön och gick upp till fästningen. Perfekt söndagsutflykt.

På kvällen innan jag skulle åka hem så var jag hem till Josse och Criss, åt middag där tillsammans med dem och Peter. Perfekt avslut på en perfekt helg. Fanns en hel hög med fler människor som jag hade velat hinna med att träffa, men det ger ju bara en anledning av åka tillbaka ner snart igen.

               

Bild 1: Maskrosbrud
Bild 2: Tessan i Jukeboxen (den enda karusell jag inte är livrädd för)
Bild 3: Vi spelade bort alldeles för mycket pengar på den här brickan
Bild 4: Crepsmannen, bring him to Stockholm!
Bild 5: Sebbe, Emely och Alex myser i soffan på Tobbes altan
Bild 6: Äta
Bild 7: En av många, många liknande bilder
Bild 8: Magda och hennes nya gudbarn
Bild 9: Dansanta damer
Bild 10: Hip hop
Bild 11: Tuffa Johan
Bild 12: Kapten Dave
Bild 13: Boys and a blue, blue sky
Bild 14: Kanonkul
Bild 15: Beauties
Bild 16: Sakta vi gå genom stan

Kommentarer
Postat av: Nina

Fina bilder! Du, hoffmaestro kommer till fyrishov den 13 juni, ska du inte pallra dig till Uppsala då? =) Jag har aldrig sett dom men skulle vilja!

Postat av: Jasmine

Jag vet! Hade tänkt åka dit men vet inte riktigt hur det blir med det. Ska ju vara någon typ av minifestival där på Fyrishov den 13:e med EMD och massa annat trams också så man var tvungen att lösa biljett för hela dagen. Men du kommer väl hit den 28 juli? Då blir det Hoffmaestroröj på Mosebacke!

2009-05-27 @ 06:33:56
URL: http://shazmine.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag jobbar den 28:e =(

2009-05-27 @ 07:51:00
URL: http://ninamagnussons.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jobbar du sent? De går på scenen vi 19-tiden.

2009-05-27 @ 12:48:29
URL: http://shazmine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback