Nu är jag sådär nöjd igen

Kommer ni ihåg hur nöjd jag såg ut på körkortsbilden? Det var ju lite mindre än en månad sen som jag tog den bilden och nu är det dags igen. Jag ger er en mycket nöjd nybliven lägenhetsägare:



Det är inte inflyttning förrän i mars jag så ni har gott om tid på er att fundera ut en inflyttningspresent :)

Är mycket kär i min 1½ på 44,5 kvm från 60-talet (med orginalsnickerierna kvar i köket!). Här nedan följer lite bilder och en karta som visar hur löjligt nära jag kommer ha till jobbet.


Så här ser det ut på innergården, man får kaniner också! De följer alltid med på köpet om man bor i Solna.



Här kommer man in i hallen och rakt fram ser man köket (badrummsdörren till vänster och dörrhålet till stora rummet till höger). Där framför glasväggen kommer jag att ställa min skobyrå sådetså.



När stambytet i april är klart kommer jag måla alla luckor vita men kommer naturligtvis behålla alla orginalbeslag.



Köket igen, men ur en annan vinkel. Den där tröttgula väggen får bli vit sen.



Vardagsrumsdelen. Den rödblommiga tapeten till vänster i bild kommer inte bli långlivad.



Sovalkoven (ligger till höger när man kommer in i stora rummet. Här på bilden står det en dubbelsäng där kommer jag få in min säng innanför kanten.



Badrummet är väl inte särskilt upphetsande, men det skall också stambytas i april och frächas upp. Jag när en liten dröm om ett badkar, vi får väl se hur det blir med det...






Som sagt var, nära till jobbet + lite annat :D


Kommentarer
Postat av: Anna Pronto

Herregud vad vackert! Grattis, där kommer du att trivas. Vi måste höras senast i morgon ang Petras present :)



Kramar

2009-10-22 @ 17:05:52
Postat av: Emma

WOW Jasmine! Jag visste inte ens att du hittat en lght du gillar!? Va skoj! Men farligt med glasdörrar... kan tyvärr inte komma på inflyttningsfesten.

Postat av: Jasmine

Tack Anna! Vi ses på lördag!



Jomenvisst Emma, här går det undan. Blev kär i söndags och igår var det klart. Vågade inte berätta in den innan när jag var med i budgivningen, peppar peppar ta i trä och sånt du vet. Förstår om det känns lite obehagligt med glasdörrar för din del, men jag lovar att märka ut den tydligt så att det inte kan hända några olyckor :)

2009-10-23 @ 06:57:58
Postat av: jOH

Grattis! Supermysigt, jag ÄLSKAR golvet i hallen!

2009-10-23 @ 10:23:57
URL: http://johannamorstrom.blogg.se/
Postat av: Linda

Ser jättefint ut! Där vill jag med bo! Du ska inte ha kvar dubbelsäng då så kan vi bo där båda två ;D

2009-10-24 @ 05:50:11
URL: http://lindsing.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Johanna: Tack! Jag är också helt kär i hallgolvet, det fortsätter in i köket sen också :)



Linda: Haha, kanske jag borde göra. Annars så är bäddsoffan din närhelst du vill!

2009-10-24 @ 10:38:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback