Snuvad på en lördag men ändå glad att det är fredag

Vaknade imorse och trodde att det var lördag. Kunde inte komma på varför jag hade ställt klockan så tidigt på min lediga dag.

Det är fredag idag. Den sockerchock som chokladkalendern annars bjuder på räckte knappt när jag med mullvadsstora ögon famlade runt och packade träningsväskan. Släpade mig genom skogen till jobbet med hopp om att möta en trevlig diabetiker som kunde tänka sig att bjuda på en insulinspruta. Alternativet hade varit att snorta strösocker och det lockade inte (kids, ni behöver inte testa det hemma, det räcker med att ta mitt ord för det när jag säget att det svider, ok?).

Zombiestart på innebandyn, men förlust flera matcher i rad fick mig att tagga till. Koppla på vinnarskallen, jaga boll och svettas så att knäskydden glider ner, det är grejer det.

Efter jobbet blir det lite mera träning i simhallen, men ska jag vara ärlig så är det bastun efteråt som jag suktar mest efter. Sen en sushimiddag och avsluta kvällen med rödvin medans vi zappar mellan film och nobelmiddagen. Hej fredagsstämning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback