Att hålla sig till listan

Grattis Solna Centrum! Det blev bra merförsäljning för er idag.

Jag åkte dit med ett enda syfte: jag skulle gå till Stjärnurmakarna för att ta bort några länkar i armbandet på den klockan som jag fick av mamma och pappa när de kom hem från Thailand.

I tunnelbanan på vägen dit funderar jag på om det är något mer jag tänkt att jag behöver som jag kan fixa på en och samma gång nu när jag ändå är där. Kommer på tre saker: simglasögon, någon köttbit till middagsmat och tomater.

Bra, då blir det besök på Stadium och Kvantum också.

Passerar Akademibokhandeln utan att så mycket som ens snegla åt bokrean. Duktigt. Är iofs enbart så duktig för att jag redan klickat hem böcker från Adlibris rea tidigare på dagen.

Går in på Stadium, i rulltrappan på väg upp hinner jag glömma bort vad jag skulle ha (simglasögon). Går istället runt bland träningskläderna, påminner mig om den där känslan jag hade imose när jag skulle packa träningväskan och det kändes som att jag bara hade en enda träningstopp som jag gillade (som såklart låg i tvätten). "Undrar om det finns fler i den modellen?".
Det fanns det. Plockade åt mig två stycken i olika färger. Inte förrän jag står i kön till kassan kommer jag på att det var ju simglasögon jag skulle ha. Upp för rulltrappan igen, hittar ett set där man får både simglasögon och badmössa. "Bra, jag har ju ändå funderat på att skaffa badmössa också för att inte slita på håret".

Går förbi HM och ser en fin blus hänga precis vid ingången. "Vi pratade ju faktiskt om blusar imorse, om hur praktiska de är på jobbet". Hittar fler och fler söta blusar, plockar med mig ett gäng in i provhytten. Vill ha alla, men tänker att man måste sätta gränser så jag väljer ut en. Hade räknats som förnuftigt om det inte var så att jag inte skulle ha någon blus överhuvudtaget. När jag kliver ut från provhytten kommer jag på att jag använder ju alltid samma byxor nästan när jag har blus, blir lite tråkigt i längden. Ut i butiken igen och hittar ett par fina byxor. Tycker plötsligt mer om byxorna än om blusen. Sätter gränser igen och hänger tillbaka blusen men köper byxorna. Duktigt med gränser, kanske inte lika duktigt att komma ut med någon som kostade dubbelt så mycket som blusen (som jag inte ens skulle ha från början).

Måste ta rulltrappan ner för att komma ut från HM. Vid strumpavdelningen ser jag att de har rea på tunna, rosa leggings. Måste faktiskt ha, gick en maska i mina i veckan. Står i den långa kön när jag får syn på någon roll-on-ögonkräm (extrapris) som ska hjälpa mot mörka ringar under ögonen. Har haft en intensiv period på jobbet nu pga. vädret vilket har bidragit till påsar under ögonen. Inte så snyggt, plockar åt mig en sån ögonkräm också.

Efter omvägen på HM går jag till Stjärnurmakarna, det ska ta tio minuter att fixa klockan så jag går över till Apoteket mittemot under tiden jag väntar för så fort jag såg Apoteksskylten kom jag på att min handkräm på jobbet tog ju slut idag. När jag står vid handkrämen så ser jag Stopp-och-väx, sånt där medel man ska använda för att sluta bita på naglarna. "Borde verkligen sluta bita på naglarna". Köper det plus nagelbandsolja "bäst att vara extra snäll mot naglarna nu så att de växer snabbt". Det är på riktigt omöjligt att komma ut från Apoteket med bara en grej.

Hämtar ut klockan och går till Kvantum, tomater och kött stod på listan. Man kunde köpa tre kartonger med körsbärstomater för priset av två. Kommer äta tomater till allt för ett tag framöver. Hittade kött också. Och några grönsakskonserver. Och avocado. Och musli.

Inte så lätt att hålla sig till listan alltså, men jag såg ju till att fixa armbandet på klockan iallafall.


Kommentarer
Postat av: linda

hahaha

2010-02-27 @ 06:21:58
Postat av: Anonym

Hahaha, jag dör vad roligt beskrivet! Igenkänningsfaktorn

är hög!

Postat av: Jasmine

Tur att jag inte är ensam om att inte kunna shoppa vettigt och sansat =)

2010-03-02 @ 04:30:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback