Små stenar skapar stor smärta

Gallstensbesvär är inget som jag önskar någon, inte ens min värsta fiende (om jag nu skulle ha någon sån).

Igår fick jag åka in till akuten igen eftersom jag hade haft tre nya anfall på rad och medicinen tog inte längre. Fick ny medicin intravenöst och däckade totalt. När den snygga läkaren (chansen att stöta på sånna är extra stora på Karolinska eftersom det är ett universitetssjukhus) väckte mig kändes det som att jag hade en riktig praktfylla som var på väg att övergå till illamående och visst gjorde den det - kräktes som vilket fyllo som helst som blivt nekad att komma in på krogen. Men den medicinen fick ju gallblåsan att slappna av och i min värld finns det inget som är viktigare just nu.

Idag har jag legat hemma och haft två nya anfall, så snälla Huddinge sjukhus - plocka in mig på operation NU, tack.

Kommentarer
Postat av: Linda

ja va fan in på operation nu måste det väl gå som en akut!? Stackare!

2010-01-29 @ 16:05:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback