Alltid minst

Det är inte lätt att alltid vara yngst på jobbet:

Vi sitter på möte hos kund och det har blivit något konstigt i presentationen, bilder som hoppar runt och ett nästintill oläsligt typnitt.
- Det där typsnittet påminner ju om det som fanns på stenciler. Alla skrattar på riktigt utom jag som skrattar bara för att alla andra gör det. Min chef ser det:
- Vi berättar för dig sen Jasmine vad en stencil är.
- Vadå, är inte det samma sak som en overhead? Ännu mer skratt. Fast åt mig den här gången.

Nu måste jag leta upp något som är riktigt ungt, trendigt och hippt så att jag bara i förbifarten kan nämnda det och sen skratta rått åt de som inte vet vad det är och kalla dem för ouppdaterade stofiler. Lättast av allt är att ge sig på dem som har en 30-årskris, fast det är nästan lite som att sparka på en som redan ligger.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback