Berlin so far

Jag sitter vid datorn ett tag i vantan pa att mitt resesallskap ska vakna.

Har det alldeles underbart har och anda sa ligger det basta fortfarande framfor oss. I torsdags tog jag och Tessan en tur pa stan utan att tappa bort oss helt, sen sa gjorde vi sant som faktiskt ocksa behovs pa semester: vi sov i nagra timmar. Ratt manga timmar...Vaknade inte forran Emely kom till Tyskland och knackade pa dorren. Baren har pa hostellet ar oppen dygnet runt sa dar hangde vi forsta kvallen.

Igar blev det sightseeing och lite shopping. Katedraler, muren, Checkpoint Charlie, bunkern, minnesplatser och en massa fik var sant som stod pa agendan. Pa kvallen hamnade vi pa en klubb dar det spelades fantastisk musik, FANTASTISK! En blandning av alla gamla bra latar (nar fick du senast hora Dr Alban pa krogen liksom?), tysk techno och det som brukar spelas pa ett dansgolv (Lady Gaga, I've got a feeling, osv). Mitt liv kanns lite mer komplett nu nar jag har fatt hora tysk salsatechno for forsta gangen.

Faglarna kvittrade nar vi promenerade hem imorse (bor valdigt centralt och bra), det finns ingen sno pa marken har och jag ar redo att dansa hela natten ikvall igen.

Nu ska jag in pa rummet och fora liv sa att Emely och Tessan "rakar vakna".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback