Magdoktorn

Var på läkarbesök i Huddinge idag. Eftersom det är ett universitetssjukhus så var det inget mindre än sex stycken små läkarstudenter som fick klämma på min mage eftersom jag tydligen har ovanligt många och små gallstenar och det kan ju vara bra för dem att veta hur det känns. Det skulle lyssnas på magen också, alla studenterna letade efter ett tarmljud som inte ville infinna sig. Lite synd för jag hade gärna velat höra hur tarmar låter. Det obefintliga tarmljudet vägdes upp av mina lungor som tydligen var i toppklass (alla studenterna var eniga om det).

När studenterna är klara så berättar de precis samma sak för läkaren som jag inledde mötet med att berätta om min sjukdomsbild och sen så får studenterna tycka till om vad de skulle vilja göra med mig och sen får läkaren bestämma om han håller med dem eller inte.

I dagens öråd valde samtliga i vit rock att rösta bort mina gallstenar, det blir operation. Aldrig har det väl känts mer välkommet att få bli uppskuren som ett sentida Jack the Ripper-offer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback