Det handlar om ordvalet

Så här ser det ut när jag ljuger på Facebook:



Att städa brukar innefatta en dammsugare och den har inte varit ute ur städskåpet den senaste veckan. Men jag hoppas ändå kunna imponera på Tessan. Borde inte vara jättesvårt, sist hon var här så levde jag i flyttkartongland och den fanns inte ens en ihopmonterad soffa för henne att sova på.

Alltså ska jag stolt peka på soffan och låtsas som att jag inte har något kök så behöver hon inte gå in där.

Lathet kanske någon skulle kalla det. Jag tycker att listighet låter mycket bättre.

Kommentarer
Postat av: Björn

Gillar listighet! :)



Sen är det alltid roligare att dammsuga när det rasslar så man vet att det faktiskt gör någon skillnad ;)

2010-05-07 @ 13:00:51
Postat av: Jasmine

Sv: Just i detta nu dammsuger min kompis i vardagsrummet eftersom hon spillde ut lite grejer. Dubbellist att låta gästen städa! Och ja, det rasslar för fullt :)

2010-05-09 @ 11:46:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback