Min helg i hurtig text (och knappt några bilder alls)

Hade redan glömt vad jag gjorde i fredags, men kom på att det var ju för att jag mest sov. Och läste boken: Dumpa honom - han vill faktiskt inte ha dig. Sen så kollade jag på film: He's not that into you. Filmen baserar sig på tidigare nämnda bok. Nu har min cyniska syn (hehe, säg det högt för er själva "cyniska syn") på kärlek och relationer förstärkts rejält.

Lördagsmorgon och jag gick ner i tvättstugan i hopp om att iallafall kunna slänga i en tvätt i spontantvättstugan, men hittade en ledig i tid i en av de vanliga bokningsbara tvättstugorna, ohh lycka! Förut var söndagar mina tvättdagar, men nu gillar jag lördagar mer. Förvånade mig själv med att stryka allting som behövde strykas innan jag hängde in det (istället för att hänga in torra och rena, men skrynkliga, kläder som måste panikstrykas när de ska användas) i garderoben.

Ner på stan för att köpa lite mer grejer att hänga in i garderoben. Två linnen, två par shorts (ge mig semestertider och mötesfria dagar snart så att det blir ok att gå i shorts på jobbet), en klänning, en blus, bikiniunderdel och säkert något mer som jag redan har förträngt.


När jag påbörjade första etappen i färden mot kvällens grill i Tyresö öste regnet ner. När jag, Anna och Sanna klev av bussen där ute på landsbygden så sken kvällssolen. Älskar tajming! En mysig kväll som sedan fortsatte in till stan och en utgång på Golden Hits. Det var mitt första besök där. Tar ett tag innan jag går dit igen. Om 5-10 år kommer jag nog vara mer redo för det stället. Men dansa är alltid dansa och det gillar vi. Har ni märkt att den där tiden har kommit nu? Den där tiden då det är ljust nästan dygnet runt. Att komma ut från krogen, ta partyskorna i handen och promenera hem i ljuset av soluppgång är sådär vackert att man får lite ont i hjärtat av det.


Hade en bokad morgonpromenadsträff med Åsa på söndagen, ingen bakfull dag i sängen här inte. Hade tagit mig söderut så vi fick njuta av solen i Årstaviken där jag tog helgens enda bild:

 


Promenaden fortsatte till Hornstull där det var loppis, Nordens största sägs det. Och det var verkligen stort! Återvinningsfesten heter den och det var fritt fram för boende i området att ställa ut ett bord på trottoaren för att låta sina gamla grejer hitta nya ägare. Gata upp och gata ner med bord, vi gick i flera timmar men hann ändå inte med allt. Det var mycket kläder och jag köpte några blusar och en helt bedårande höstjacka, men det bästa fyndet gjorde jag lämpligt nog i slutet av vår runda. En kryddhylla (modell Reda såklart!) ha under köksskåpet. Fick den till väldigt bra pris då två av glasbehållarna saknades och hade ersatts av plast, men sånt gå ju att komplettera.


Har ingen bild på min hylla, men den liknar den här:


Bild lånad från auktionshuset.se

Det var snudd på att jag fick träningsvärk av att bära hem den och benen var trötta efter att ha varit igång hela dagen så en stund med en bok på en filt i solen när jag kom hem gjorde gott. Men när boken var utläst och kroppen var utvilad igen blev det en tur förbi Solna centrum och en kvällspromenad tillsammans med Johan. Min söndag hade sett bra ut på en stegräknare. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback